„Drcení“ látky v hodinách převažuje nad posilováním schopnosti řešit problémy, zjistila inspekce

Osvojení si učební látky převažuje nad posilováním schopnosti řešit problémy – tak to v současnosti vypadá v hodinách na českých školách, vyplývá ze zjištění České školní inspekce. Podle ní se žáci ve většině hodin českého jazyka či matematiky věnují takovým úkolům, jež od nich nevyžadují kritické myšlení, učitelé dětem zejména na druhém stupni nenabízejí dostatečně náročné úkoly, ani jim většinou neposkytují užitečnou zpětnou vazbu. Výsledky zkoumání inspekce představil ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. „U nás více dominuje osvojování si obsahu a jeho fixace, což je spíše manuální kompetence, než kompetence k řešení problémů, které bychom chtěli pro výzvy, které absolventy potom čekají.…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů