Jak z testování udělat užitečný nástroj zpětné vazby? Stačí se řídit 3 kroky

Žáky devátých tříd i maturanty čekají za pár týdnů přijímací zkoušky a didaktické testy, které shrnují veškeré učivo. Ověřování znalostí však v českém vzdělávacím systému zaostává, vyplývá ze zprávy OECD. Žáky sice testujeme, ale mnohdy už neuvažujeme nad tím, jestli vůbec správně a zda by to šlo vylepšit. Zjišťování výsledků vzdělávání v Česku se věnovala Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Ve své zprávě upozorňuje především na to, že místo uvažování o testování jako nástroji kontroly, bychom se ho měli snažit brát spíše jako užitečný nástroj zpětné vazby. „Podstatná část představ, které si děláme o fungování našeho vzdělávání, bude…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů