Mezinárodní testování: Brána do budoucnosti školství

Návrh ministerstva školství požaduje větší zapojování českých žáků do mezinárodního testování. Výsledná data by měla být východiskem pro další nastavení vzdělávání v ČR a pro jeho modernizaci. Na státní rozpočet by se nesahalo, peníze by poskytlo ministerstvo školství. V současné době je Česko zapojeno do mezinárodního průzkumu PISA OECD, testování TIMSS a PIRLS Mezinárodní asociace pro hodnocení výsledků vzdělávání (IEA). Testuje se především čtenářská zdatnost, méně pak přírodovědné a matematické znalosti. Návrh ministerstva chce české žáky zapojit také do ověřování finanční, počítačové a informační gramotnosti.  V minulosti se testování týkalo především čtvrťáků a patnáctiletých žáků. Dle návrhu by se tyto děti měly testů…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů