Nadaní a neklidní aneb jak poznat a rozvíjet mimořádné rozumové nadání u dětí

Čistě statisticky je v naší populaci okolo 210 tisíc dětí ve věku 5‒18 let s IQ vyšším než 115. U zhruba 42 tisíc dětí pak IQ dokonce převyšuje hodnotu 130. Oficiálně rozpoznáno je však jen 1700 z nich, tedy necelé jedno procento. Není to žalostně málo? Kde všechny ty mimořádně rozumově nadané děti jsou? Může stávající školský systém nadání takových dětí rozvíjet, když je nejsme schopni ani rozpoznat? A jak správně podporovat plný rozvoj jejich potenciálu?

V rozpoznání MiND, tedy mimořádně intelektově nadaných dětí, máme v Česku velké rezervy. Když byla široká veřejnost dotazována na to, jak vnímá děti s výjimečným rozumovým nadáním, potvrdilo se, že drtivá většina před sebou vidí přičinlivého žáčka, který zapáleně pracuje, ve škole dosahuje vynikajících výsledků, všechno se mu daří, je úspěšný, vítězí v soutěžích, zkrátka takový premiant.

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů