Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Nejčastější problémy u prvňáků: Potíže s grafomotorikou, nesoustředěnost i problémy s výslovností
Takřka 80 procent učitelů prvňáčků pozoruje u svých žáků nedostatečnou připravenost na školní výuku, odhalila tematická zpráva České školní inspekce. Zpráva také popisuje, co za potíže u takových dětí převažuje – podle učitelů jsou to potíže s nácvikem pohybů při psaní či kreslení, tedy grafomotorika, a také nesoustředěnost. Řada prvňáčků má také problémy s řečí a výslovností, zpráva uvádí, že v 93 procentech základních škol je alespoň jedno dítě, které využívá logopedické služby. Na logopedickou prevenci v přípravě dětí na přechod do základní školy se v mateřské škole zaměřují necelé dvě třetiny pedagogů. Podle inspekce jde o alarmující zjištění, jelikož podle učitelů ZŠ…