Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.
Pedagogická fakulta UK pomáhá na ZŠ zavádět formativní hodnocení
Formativní hodnocení umožňuje žákům na základě konstruktivní zpětné vazby získat užitečné informace pro své pokroky ve vzdělávání. EDUkační LABoratoř a Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy proto přicházejí s užitečným projektem podporujícím zavádění formativního hodnocení do výuky ZŠ. Cílem projektu je pomoct základním školám při zlepšování učení pomocí zpětné vazby. Výsledkem by mělo být zefektivnění procesu učení pro žáky i učitele. Zatím se zapojilo devět škol, 30 učitelů a přes 3000 žáků. Tento typ hodnocení je efektivním nástrojem pedagogické komunikace žáků s učitelem, který díky němu v průběhu výuky získává informace o tom, jak žák zvládá látku, zda jí porozuměl a jaký…