Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.
Přísné známkování zmenšuje ambice dětí, ukázala studie. Mezi školami jsou velké rozdíly
V Česku jsou velké rozdíly ve známkování, hodnocení stejných výsledků žáků se mezi školami napříč Českem liší průměrně o jeden klasifikační stupeň, ukázala nová studie think-tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd ČR. Vyplývá z ní také to, že přísné školní známkování zmenšuje ambice dětí ve vzdělávání i pracovní kariéře a že přístup učitelů k dívkám či chlapcům či dětem z různě bohatých rodin je odlišný. „Při stejných dovednostech mají žáci z přísně známkujících škol nižší studijní ambice oproti žákům z mírně známkujících škol. Rozdíly v přísnosti známkování a zásadní role známek při plánování budoucí vzdělávací dráhy mohou tedy vést k neadekvátním rozhodnutím žáků…