Přísné známkování zmenšuje ambice dětí, ukázala studie. Mezi školami jsou velké rozdíly

V Česku jsou velké rozdíly ve známkování, hodnocení stejných výsledků žáků se mezi školami napříč Českem liší průměrně o jeden klasifikační stupeň, ukázala nová studie think-tanku IDEA při Národohospodářském ústavu Akademie věd ČR. Vyplývá z ní také to, že přísné školní známkování zmenšuje ambice dětí ve vzdělávání i pracovní kariéře a že přístup učitelů k dívkám či chlapcům či dětem z různě bohatých rodin je odlišný. „Při stejných dovednostech mají žáci z přísně známkujících škol nižší studijní ambice oproti žákům z mírně známkujících škol. Rozdíly v přísnosti známkování a zásadní role známek při plánování budoucí vzdělávací dráhy mohou tedy vést k neadekvátním rozhodnutím žáků…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů