Ředitelé škol jsou zatíženi administrativou a stresem: Začínající lídry podpoří nový program

Klíčem pro dobré fungování školy je schopný ředitel, který svými rozhodnutími může výrazně ovlivnit vzdělávání žáků. Ministerstvo školství spolu s Národním pedagogickým institutem a organizací Učitel naživo proto spouští nový model kvalifikačního studia, program Lídr školy, který má budoucí i začínající ředitele podpořit. Dle mezinárodní analýzy, kterou provedla organizace Učitel naživo ve spolupráci se sociologickou výzkumnou organizací PAQ research, nezbývá českým ředitelům ve srovnání s jinými zeměmi OECD tolik času na samostatné vedení školy – až 40 procent z něj totiž stráví nad administrativou. Ředitelé zároveň uvedli, že cítí nadprůměrný stres z pracovní zátěže a jsou relativně málo spokojeni se svou profesí. „Ukazuje se,…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů