Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Ředitelé škol jsou zatíženi administrativou a stresem: Začínající lídry podpoří nový program
Klíčem pro dobré fungování školy je schopný ředitel, který svými rozhodnutími může výrazně ovlivnit vzdělávání žáků. Ministerstvo školství spolu s Národním pedagogickým institutem a organizací Učitel naživo proto spouští nový model kvalifikačního studia, program Lídr školy, který má budoucí i začínající ředitele podpořit. Dle mezinárodní analýzy, kterou provedla organizace Učitel naživo ve spolupráci se sociologickou výzkumnou organizací PAQ research, nezbývá českým ředitelům ve srovnání s jinými zeměmi OECD tolik času na samostatné vedení školy – až 40 procent z něj totiž stráví nad administrativou. Ředitelé zároveň uvedli, že cítí nadprůměrný stres z pracovní zátěže a jsou relativně málo spokojeni se svou profesí. „Ukazuje se,…