Zrakové postižení popisujeme jako: a) omezenou schopnost vnímat zrakem, b) zkreslení zrakového vjemu, c) absenci…
Tahák pro učitele
Jak pracovat se žáky s tělesným postižením
Mezi vrozená tělesná postižení řadíme například centrální a periferní obrny (například dětskou mozkovou obrnu), poruchy…
Jak pracovat se žáky se sluchovým postižením
Sluchová postižení jsou převodního, percepčního nebo smíšeného typu, mají dlouhodobý, progresivní či trvalý charakter. Světová…
Jak pracovat se žáky s narušenou komunikační schopností
Vady řeči (například opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, afázie, elektivní mutismus, koktavost, huhňavost, dyslálie, dysartrie…
Jak pracovat se žáky s dlouhodobým či chronickým onemocněním
Za taková onemocnění považujeme problémy zdravotního charakteru, které neřadíme do kategorie zdravotního postižení, ale jejich…
Jak pracovat se žáky nadanými
Různé definice nadaného žáka odkazují k vysoké inteligenci, vysokému stupni talentu a nadání. Může se…
Jak pracovat se žáky s odlišným mateřským jazykem
Hovoříme-li o žácích „cizincích“, máme na mysli žáky s odlišným mateřským jazykem, děti rodičů, kteří…
Jak pracovat se žáky s ADHD
Jedná se o neurovývojovou poruchu (hyperkinetická porucha) projevující se stavy vnitřního neklidu, napětí a kolísavou…
Jak pracovat se žáky se specifickými poruchami učení
Žáci s SPU mají potíže v oblasti funkcí percepčních, kognitivních, motorických a senzomotorických. Nejčastěji diagnostikovanými…
Jak pracovat se žáky s Aspergerovým syndromem
Aspergerův syndrom patří do skupiny poruch autistického spektra. U žáka se objevují specifika v oblasti…