Učitelství není atraktivním oborem: Jak to změnit?

České školství trpí dlouhodobým nedostatkem pedagogů. Jedním z hlavních cílů vzdělávací politiky by proto měla být snaha dostat do školství nové učitele. Česko ale ztrácí řadu zájemců ještě předtím, než vůbec začnou studovat. Proč mladé lidi neláká studium na pedagogických fakultách? Jak situaci změnit? Ze šetření MŠMT z roku 2019 vyplývá, že ředitelé pro nadcházející školní rok hledali zaměstnance v míře odpovídající 6 tisícům úvazků, tedy 4,5 % ze všech úvazků. U některých aprobací byla navíc situace daleko kritičtější. Například fyzikářů na druhém stupni ZŠ chybělo 14 %, učitelů informatiky 12 %. Česká republika má také v porovnání s Evropou rychle stárnoucí učitelský sbor. Až 43 % učitelů…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů