Potřebujeme děti chválit a trestat, aby se chovaly přijatelným způsobem?

Používání trestů a pochval jako nástrojů ve výchově a vzdělávání vychází z předpokladu, že existují dvě skupiny lidí – „my“, kteří víme, můžeme a jsme silnější, a „oni“, kteří jsou slabší, nevědí a mají či nemají povoleno nebo zakázáno něco dělat a říkat. My – rodiče a učitelé – a oni – děti. Pochvaly a tresty v dnešní společnosti Běžně využíváme své síly a moci k tomu, abychom dětem říkali, co mají a nemají dělat, co mohou a nemohou říkat. Pokud se děti chovají tak, jak jim řekneme nebo jaká máme od nich očekávání,  pochválíme je, a pokud se z námi vymezených mantinelů vychýlí,…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů