Školní prostředí má vliv na výsledky žáků. Jak ho zlepšit?

Česká školní inspekce (ČŠI) vydala zjištění ze sekundárních analýz. Ty se tentokrát zabývaly školním prostředím a vztahy a jejich vlivy na průběh vzdělávání. S ohledem na výsledky byla zveřejněna i doporučení, jak zlepšit klima třídy a celkový well-being žáků. Co ČŠI radí? Smyslem tohoto dokumentu je připomenout existenci řady objektivní faktorů, které mají vliv na průběh a výsledky vzdělávání. Řadí se mezi ně rodinné zázemí žáků, třídní klima nebo také sebedůvěra učitele a metody hodnocení. Doporučení Pro žáky ze znevýhodněného prostředí je vhodné snažit se organizovat výuku s jasnou strukturou, probírat učivo po menších celcích a vyžadovat od žáků bezprostřední…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů