Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.
Školní prostředí má vliv na výsledky žáků. Jak ho zlepšit?
Česká školní inspekce (ČŠI) vydala zjištění ze sekundárních analýz. Ty se tentokrát zabývaly školním prostředím a vztahy a jejich vlivy na průběh vzdělávání. S ohledem na výsledky byla zveřejněna i doporučení, jak zlepšit klima třídy a celkový well-being žáků. Co ČŠI radí? Smyslem tohoto dokumentu je připomenout existenci řady objektivní faktorů, které mají vliv na průběh a výsledky vzdělávání. Řadí se mezi ně rodinné zázemí žáků, třídní klima nebo také sebedůvěra učitele a metody hodnocení. Doporučení Pro žáky ze znevýhodněného prostředí je vhodné snažit se organizovat výuku s jasnou strukturou, probírat učivo po menších celcích a vyžadovat od žáků bezprostřední…