Sociální pedagog jako ukotvená pozice: Může pomoci ke snižování nerovností v ZŠ

Organizace EDUin v Senátu představila výsledky svého auditu vzdělávacího systému. Uvedla, že ke snižování nerovností žáků je třeba legislativně ukotvit pozici sociálního pedagoga a také zajistit jeho systémové financování. Podle EDUin je také důležité, aby se upřesnilo, jaké konkrétní sociální práce by školy měly plnit. „Problém se netýká jen úzké skupiny dětí, sociálně znevýhodněné děti nejsou jen děti z chudých nebo romských rodin. Těch dětí je dnes obrovské množství,“ řekla podle České tiskové kanceláře editorka auditu EDUinu Lucie Slejšková s tím, že do těchto kategorií spadají také děti, jejichž rodiče neumějí dobře česky či děti z rozpadlých rodin. Školy podle ní potřebují systémové…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů