Testování matematické gramotnosti u dětí: Nejhorší výsledek za posledních 20 let

Nejhorší výsledek od roku 2003 – tak dopadli čeští žáci v testování PISA, které loni zkoušelo matematickou gramotnost. V mezinárodním srovnání jsou ale české děti nad průměrem, za sledované období se totiž zhoršily výsledky naprosté většiny zúčastněných zemí. Podle ústředního školního inspektora Tomáše Zatloukala, který výsledky počátkem prosince představil, může za zhoršené výsledky mimo jiné covidová pandemie a s ní související uzavření škol. Upozornil také na to, že mezi žáky jsou velké rozdíly i co se socioekonomického zázemí týče. „Dopad rodinného zázemí, kvality rodinného zázemí na vzdělávání žáků je skutečně silný a je to vlastně to nejslabší místo našeho vzdělávacího systému,“ řekl Zatloukal.…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů