Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.
Slovní hodnocení: Jak na něj?
Blíží se konec školního roku a s ním také závěrečná klasifikace. Na některých školách mají učitelé možnost hodnotit žáky slovně. Co to znamená v praxi? Jak by mělo slovní hodnocení vypadat a čeho se při jeho vytváření vyvarovat? Podle § 15 odst. 2 a 5 vyhlášky č. 48/2005 Sb. mohou být žáci hodnoceni slovně, pokud jsou principy používání slovního hodnocení součástí pravidel hodnocení a jsou zakotveny ve školním řádu, který schvaluje školská rada (§ 51 odst. 2 školského zákona). V případě, že se pedagog rozhodne hodnotit slovně, však musí být výsledky žáka popsány tak, aby byla zřejmá úroveň jeho dosaženého vzdělání ve vztahu…