Cizí jazyk u žáka s odlišným mateřským jazykem

Žáků-cizinců dle statistických údajů v českém vzdělávacím systému stále přibývá. Tito žáci jsou dlouhodobě znevýhodněni především z důvodu neznalosti vyučovacího jazyka. To vede k jejich školní neúspěšnosti a s tím související ztrátě motivace ke vzdělávání jako takovému. Investice, kterou stát vloží do vzdělávacího procesu žáků-cizinců, se určitě vrátí. Žák-cizinec se poté bude moci stát plně integrovaným subjektem, který bude přínosem pro celou naši společnost. Jak tomu může pomoci každý učitel? Například tím, že ve výuce dodrží zásady diferenciace a individualizace. Pro konkrétního žáka může vytvořit upravené výukové materiály, se kterými bude pracovat v rámci opakování učiva celá třída. Je to…

Tento obsah je určen jen pro členy portálu. Pokud už jste členem, prosíme, přihlaste se. Noví uživatelé se mohou registrovat níže.

Přihlášení uživatelů